Plus ça change, plus c’est la même Murdoch

Lede of an editorial in the Daily Telegraph of London:

In the parliamentary debate on the new Broadcasting Bill, not enough attention is being given to a major issue of principle. We refer to the excessive concentration of ownership control over the print and broadcast media.

The new Broadcasting Bill will allow a foreign-owned company, which already owns over 35 per cent of our national press, simultaneously to control four television channels with national coverage. We refer to Rupert Murdoch’s ownership of Sky Television and five newspaper titles.

This flies in the face of the well-established public interest safeguards designed to keep the control of television and newspapers in separate hands.

The date of the Daily Telegraph editorial?

January 23, 1990.

Daily Telegraph on Murdoch’s currently beleaguered British Sky Broadcasting (BSkyB) takeover attempt here.

Context is everything. Just ask News of the World.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s