Did The Boston Globe Rip Off WBZ?

The rape allegations against Joseph Carter, the commander of the Massachusetts National Guard, are all over the news media right now, but here’s what the hardworking staff is wondering:

Why did this Boston Globe front-page piece fail to credit local CBS affiliate WBZ for unearthing the story, given WBZ’s claim in this piece?

BOSTON (CBS) – It’s an allegation of rape uncovered by the I-Team against the top leader of the Massachusetts National Guard.

Adjutant General Joseph Carter denies that he raped Susan Pelletier, who was a young soldier under his command back in 1984.

Carter denies even knowing her, but according to documents obtained by the I-Team, during a 2010 court martial proceeding Colonel Mark Murray testified that he was told that when Joe Carter was first questioned about this in the 80′s he said, “Well I hope this doesn’t impact me some time in my future.”

Despite his denials, Governor Patrick has placed him on leave.

Pelletier says it was a vicious attack.

“It was a very violent episode to go through, very aggressive,” she said. “I had blood all over my clothes.”

“I remember telling him no and begging and pleading with him to leave me alone. He raped me, he brutally raped me,” she added.

Question now: Did the Boston Globe take advantage of WBZ?

About these ads
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s